Į pradžią > Reportažas > Perkūnkiemis – ten, kur auga naujoji asfalto vaikų karta

Perkūnkiemis – ten, kur auga naujoji asfalto vaikų karta

Dar praeitame amžiuje Lietuvoje pradėjus statyti tada dar sovietinių daugiabučių namų kvartalus daug kas galvojo, kad tokie kvartalai išaugins naują „asfalto vaikų kartą“. Iš tiesų sovietiniai daugiabučiai buvo statomi paliekant gana mažai viešųjų erdvių, šalia pagrindinių gatvių, prie asfalto ir betono masyvų. Tačiau ir skųstis labai negalėjo – tėvai su vaikais galėdavo pasivaikščioti po parkus, vos ne kiekvienas kiemas turėjo žaidimų aikštelę apsodintą žole, su smėlio dėže. Daugiabučių namų kvartaluose būdavo bent kelios krepšinio ar futbolo aikštelės. Dabar sunku net pačiam patikėti, bet visai neseniai jos buvo naudojamos pagal paskirtį – atsimenu dar būdamas vaikas su kiemo draugais vakarais eidavome žaisti futbolo. Dabar situacija, žinoma, pasikeitusi: vaikų laisvalaikiu tapo kompiuteris ir internetas, o žaidimų aikštelės tapo keturkojų pasivaikščiojimo ir išsituštinimo vieta. Vis dėlto jau tada miestų gyventojai atsiradus progai stengdavosi ištrūkti iš miesto į kaimą ar į sodą.

Šiandien miestai išsiplėtė, sovietinių daugiabučių nebepakanka, kad sutalpintų visus gyventojus. Prasidėjo naujų daugiabučių namų kvartalų ar net ištisų rajonų statybos. Prieš keletą dienų lankiausi Perkūnkiemyje – viename naujausių ir tikriausiai tankiausiai apstatytų kvartalų Vilniuje, sunaikinusių Pavilionių kaimą.

Ne taip dažnai lankausi Perkūnkiemyje ir kiekvieną kartą ten būdamas negaliu atsistebėti. Visų pirma į akis krenta šio kvartalo vystyojų vienintelis tikslas – gauti kuo daugiau pelno, su kuo mažesnėmis išlaidomis. Iš to seka, kad namai sustatyti labai tankiai (pavyzdžiui, „Linksmajame kvartale“ išėjus į balkoną tikriausiai būtų galima lengvai bendrauti su kaimynu kitame name). Be to, kai kurie namai man netgi baisesni už senus blokinius daugiabučius.

Kita didžiulė šio kvartalo problema – beveik nulis viešųjų erdvių. Visas plotas užimtas pačiais namais ir mašinų stovėjimo aikštelėmis. Vaikų žaidimų aikštelėms paliktas kokių 10×10 metrų plotelis tarp namų ir aikštelių. Lyginant su senais daugiabučiais, beveik nėra žalumos – tik betono ir asfalto džiunglės, su vos vienu kitu medeliu ar žolės ploteliu tarp jų. Pats miesto pakraštys – kelių kilometrų spinduliu nei darželio, nei ligoninės, nei mokyklos.

Nesuprantu, kodėl buvo leista vystyti tokį kvartalą kaip Perkūnkiemis. Juk Vilnius – ne Hong Kongas ar Singapūras, kad reikėtų taip tankiai statyti. Nors suprantama tik tai, kad šiuolaikinėje ekonomikoje vienintelis verslo tikslas yra gauti kuo didesnį pelną. O jis žinoma bus didesnis, kai viename plote pastatysi kuo daugiau namų ir išleisi kuo mažiau infrastruktūros vystymui. Visgi aš manau, kad pajudėjus renovacijai žmonės pamatysi tikrąją senų renovuotų daugiabučių vertę – gyventi kur nors šalia parko, turėti didelę automobilių stovėjimo aikštelę, išvystytą infrastruktūrą – medžiai, vejos, vaikų žaidimo aikštelės, patogus susisiekimas, autobusai, troleibusai. Bet gaila ir tų žmonių, kurie tais pakiliais 2006-2008 metais kokiems 40 metų (visam gyvenimui) giliai įklimpo su būsto paskolomis, mokėdami už kvadratinį metrą Perkūnkiemyje 5000 litų…

Perkūnkiemio nuotraukos:

Visuose kiemuose vis dar vyksta kokie nors darbai, statybos, kas nors kasama ar rausiama:

Tiesa, visose šiose betono džiunglėse dar liko ir namais neapstatyto ploto. Bet manau atsigavus NT rinkai ir čia turėtų stovėti namai:

Panašių įrašų nėra.

Kategorijos: Reportažas Žymos: ,
  1. 2011.02.14 19:02 | #1

    Lygiai toks pat vaizdas naujuosiuose Fabuose. Gyvenau ten kokį pusmetį. Pamenu, žiūrėdavau kaimyno iš šalia stovinčio namo televizorių. Neabejoju, jog jis žiūrėdavo mūsiškį:D

  2. 2011.02.14 21:13 | #2

    Teko pabūvoti čia. Vienintelį kartą buvau ir tas paliko man neigiamą įspūdį. Dabar pradėjau vertinti tai, jog gyvenu turbūt arčiausiai gamtos – Antakalny :) Palyginus su šiuo monstru. Nors kol kas man gražiausias naujų laiku namų kompleksas yra Ozo parkas (namų eilė tarp kuro aparatūros ir Siemens arenos). Nedidukai jaukūs namukai, patogus susisiekimas, viskas arti.

  3. 2011.02.14 23:09 | #3

    Jio.. Teko pagyvent 3 menesiukus, nuomojant butą perkūnkiemyje.. Galėčiau tikriausiai nemažai parašyti apie kultūrą ir žmones (kaimynys) ten, bet gal tiekto.. Tikiuosi gyvenime ten neteks grįžti :)

  4. 2011.02.14 23:25 | #4

    Ale kaip įdomu – gyvenantys tokiuose namuose aiškina, kaip tarp blokinių namų yra blogai :) Kažkada pėstute ėjau per Šeškinę – tebūnie, nerenovuoti blokiniai kartais atrodo gan baisiai. Tačiau kiek žalumos ten mačiau – atvirai pasakius, buvau teigiamai nustebintas.

  5. san
    2011.02.15 8:28 | #5

    Tik jau nereikia. Pati gyvenu kaip sakai ‘asfalto namuose’, bet galėčiau ginčytis iki pažaliavimo, kad nėra taip blogai. Butas erdvus, paskola normali (1k/men 25m), sienos jau 3 metai be papildomų remontų, netrūkinėja, kaimynų nematau (reikia mokėt pasirinkti butą) ir nematysiu, negirdžiu, už šildymą gruodį 150lt. Su strategija, kad tolesniam gyvenimui planuose koks nors namas (nors ir čia pasilikt jokių problemų nematau), tai manau variantas labai normalus. Pasakysiu dar tokią taisyklę, kad visus gandus apie tokius kvartalus skleidžia čia negyvenantys:)

  6. 2011.02.15 8:56 | #6

    Na nesutinku, kad seni, kad ir renonuoti labai jau gerai.
    1. Ne daug tokių daugiabučių randasi prie parkų. nors sutinku dėl erdvės ir kiemų vaikam žaist.
    2. Visiškai nesutinku dėl „erdvių automobilių stovėjimo aikštelių“, rask tu man nors vieną seną daugiabutį prie kurio galima laisvai mašiną pasistatyt grįžus namo kokią 19val – be šansų. Tiek kai pats gyvenau palikdavau už kilometro, tiek ta pati situacija kai pas draugus važiuoju.
    Dėl kitų dalykų daug maž gal ir sutikčiau, aišku jei renovacija būtų normali.

    Dėl perkūnkiemio tai visiškai sutinku, kad ten viskas sugrūsta nesveikai, namų kokybė prasta ir t.t. Bet juos statė nes žmonės pirko ir pirko viską žinodami kaip ten kas bus, tad nereik čia statytojų kaltint. kokia paklausa – tokia ir pasiūla.

  7. 2011.02.15 9:02 | #7

    @san
    Čia negyventys kritikuoja dėl to, kad jie dar neatbuko ir nesusitaikė. kai ten pagyveni tiesiog įpranti prie tų visų nesamonių ir jos atrodo norma, o kai tik nuvažiuoji žalias – matai realų vaizdą. Norit pasakyt, kad kai pirmą kartą nuvarėt ten pagalvojot „čia mano svajonių namai“? Manau, kad ne, manau pirkot ten tik todėl, kad kitur neįpirkot. Suprantu jus, nes ir pats neseniai pirkau butą. Tiesa, ne perkūnkiemį, daug padoresnėj vietoj, nors užmerkiau akis į tai kad tas butas mažas ir pirmam aukšte, nes didesnio ir aukščiau neįpirkau, tačiau šiandien aš galiu sugalvoti milijoną priežasčių kodėl butai pirmam aukšte ir maži yra labai geri (ir tuo jau pats esu patikėjęs (susitaikęs tiksliau), nors puikiai žinau ką galvojau prieš pirkdamas jį tokį. Apie tuos namus visi svajoja, bet ar pažįstat nors vieną, kuris paėmęs paskolą 25m, po to tą butą pardavė ir pasistatė namą už kitą paskolą? Stebuklų nebūna…

  8. 2011.02.15 9:15 | #8

    Jo, atrodo šlykščiai. Tikrai baisiau už tarybinius miegamuosius rajonus, už paskutiniais – tikrai. Patikti gali nebent kokiam patriotui-fanatikui kuriam argumentas viskas kas naujai yra gerai.

  9. 2011.02.15 9:15 | #9

    @Neformalistas
    Aišku, senuose daugiabučiuose daug kur bėda su parkavimu, bet nemažai ir tokių daugiabučių, kur labai didelės aikštelės. O Perkūnkiemyje, kiek mačiau, daug kas kaip tik nori palieka mašinas – nnesvarbu ar ant vejos, ar po ženklu draudžiančiu stovėti. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad dar neteko pabūvoti tokiame seno daugiabučio kieme, kuriame po 19 val. neraščiau vietos, kur pastatyti mašiną. Prisipažinsiu, kad kartais tenka pažeisti KET – pvz. užvažiuoti ant šaligatvio, bet čia jau atskira kalba, kad niekas nedidina tų kiemų.

    O dėl pirmo – taip, ne daug daugiabučių stovi prie Vingio parko ar panašiai, bet prie absoliučios daugumos visi medžiai užaugę, yra krūmų, gėlynai, namai vienas nuo kito stovi kokių 50 metrų atstumu. Kad nueitum iki savo namo, nereikia bristi per purvą…

  10. 2011.02.15 9:21 | #10

    @san
    Labai negražu skaičiuoti svetimus pinigus, tikiuosi atleisi :)
    Taigi po 25 metų už savo butą būsi sumokėjusi 12 * 25 * 1000 = 300 000 litų. Klausimas, kiek bus vertas tas butas po 25 metų? Ypač kai žmonės iš tokių rajonų bėga (negaliu teigti, kad iš Perkūnkiemio, bet tikrai žinau, kad iš Salomėjos Neries daugiabučių ant šiukšlyno daug kas bėga). Dabar tikriausiai Salomėjos Neries gatvėje naujos statybos butai yra pigesni už sovietiniuose daugiabučiuose. Nors pradžioje kainos buvo nuo 3000 lt už kv.m.

  11. 2011.02.15 9:42 | #11

    @Evaldas
    Mes kalbam apie Vilnių? :) Kur yra didelių aikštelių kiemuose senuose? Gyvenau apie metus karoliniškėse, ten jeigu grįždavau padirdbęs valandą viršvalandžių jau nerasdau kur palikt mašiną, nes nes visos pievos, žaidimų aikštelės ir šaligatviai buvo apstatyti. Dabar gyvenu atokiau nuo viso šurmulio, nupirkęs vietą požeminėj aikštelėj ir jokių bėdų neturiu. Bet važiuodamas į darbą turiu pravažiuoti daug senų namų, visur tokia pati situacija – mašinom apstatyta viskas, net ženklai kad statyt negalima, jau nekalbant apie pievas :) seni namai buvo projektuojami taip, kad aikštelės nebūtų didelės nes tuo metu tų mašinų tiek daug nebuvo… nors perkūnkiemy ta situacija ir gi panaši… važiavau ten į svečius tai irgi ant pievos turėjau palikt auto…

  12. 2011.02.15 10:11 | #12

    Na, man Perkūnkiemis nepatiko, kiek ten teko apsilankyti apžiūrėjimo per automobilio langą tikslais, bet… Iš maždaug 196x metų nuotraukų susidarė įspūdis, kad gražusis žaliasis Antakalnis tais laikais atrodė toks pat baisus blokinių namų rajonas, o dabar užaugo medžiai, ir viskas atrodo ne taip ir blogai 😉 Tai gal ir dabar pastatytuose rajonuose bus gražiau ateity.

  13. Evaldas
    2011.02.15 10:23 | #13

    Nuo kada medziai uzauga per metus? Praeis 10metu, viskas suzaliuos, uzaugs pievos. Paziurekit senas nuotraukas, kaip atrode fabai, baltupiai… Visur purvas ir betonas.
    Vienintelis dalykas, kas man nepatinka perkunkiemyje, tai kad jis suskaldytas i dvi dalis, ir su masina negali pravaziuoti is vienos puses i kita. Del to gaunasi, kad vieni negali tiesiai nuvaziuoti i ukmerges gatve, o kiti i justiniskiu gatve.

  14. 2011.02.15 10:25 | #14

    @Evaldas
    A, jo, šitą irgi pastebėjau. Norėjau važiuoti į Justiniškes, bet turi daryti ratą Ukmergės gatve. Šiaip mačiau ten lyg ir per pievas galima išvažiuoti: http://farm5.static.flickr.com/4075/5442922764_1c921284b2_z.jpg

  15. Evaldas
    2011.02.15 10:37 | #15

    @Evaldas
    Ten turbur galima, kol ziema. Pavasari purvas pasidaris. Turbut del kazkokio teisiniu reikalu negali padaryti kelio. Ir isvis tas visas rajonas su keliais nesutvarkytas. Turbut ateityje sutvarkis.

  16. 2011.02.15 14:48 | #16

    Primena l8dnai pagarsėjusį Pruit Igoe (pagooglinkit, jei nežinote tokio).

  17. 2011.02.15 14:52 | #17

    Sakyčiau, Pruit Igoe netgi šiek tiek protingiau buvo išplanuotas, ne taip kaip Perkūnkiemyje viskas „išmėtyta“ netaisyklingomis formomis. Bet jeigu Lietuvoje būtų pradėti griauti visi pastatai kaip Pruit Igoe, tai nebebūtų kur gyventi :)

  18. Xerksas
    2011.02.15 16:01 | #18

    Normalūs miesto vaizdai. Netgi neblogo miesto. Žinia, atvažiavus iš Pasubinių kaimo vietos girtam su „belarusu“ pasisukinėti bisuktį trūksta, o ir nusičiurkšti, kaimynams nematant, ryte išėjus į kiemą nebeišeina, bet šiaip gyventi galima :)

  19. 2011.02.15 16:36 | #19

    Dėl vietos automobiliams, tai nemanau ar apskritai Lietuvos didmiesčių daugiabučių kvartaluose jos yra… kas greitesnis, gudresnis tą dieną, tas pasistato, kam tenka kur ant žolės palikti. Ir tai, manyčiau, ne tiek urbanistikos, planavimo problema, o lietuviško mentaliteto, sekančio amerikonus (o gal naujarusius?), kad jei tik gali bent kažką, turinčio variklį vairuoti, tai bet kokią kainą reikia turėti tai, nesvarbu, kad iki darbo trys stotelės, tėvai nėra senyvi, kuriuos reikia prižiūrėti, ir jie juolab negyvena kokiam vienkiemyje, o iki Maximos – 200 metrų – vis tiek. Šitai būtų galima panaikinti kartu ir padedant gamtai, bei išvengiant kitokių bėdų – sukuriant pvz. įstatymą, kad vienam butui – ne daugiau 2 automobilių, o jei atžalos jau nori savo automobilio, nors tėvai ir taip turi 2, tai tegu ir savo butu pasirūpina. Arba įvedant mokesčius už už papildomus automobilius. Juokas juokais, bet tikrai netrūksta žmonių, kurie turi daugiau automobilių, nei bute kambarių.

  20. san
    2011.02.15 18:44 | #20

    Aš galiu pasakyt, kad vistiek išlošta būsto ir pinigne reikšme. Šiuo metu mano būstas rinkos kaina yra ne mažesnės vertės nei pirkimo. Taip, paskolų niekas nedalina už dyką, tie kas pasiėmė butus už >300k, dabar jau turi mažiausiai -100k kritimą, o kur dar paskolos palūkanos… Pritariu kažkieno komentarui, kad tai tikrai nėra mano svajonių vieta gyventi, tačiau pagal galimybes tai buvo idealus variantas ir kaip rodo duomenys sprogus burbului – gan protingas sprendimas.

  21. sim
    2011.02.16 2:18 | #21

    reikia lengvai nesveikuoti, kad girti sita pinkeviciaus sedevra. ir buti totaliu ligoniu, kad moketi po 5k uz neirengto inkilo kvadrata. na bet negali pykti, jei getas genuose pas kaimiecius. turbut nelabai isivaizduojate kaip sitie burbuliniai gipskartoniai suresti ir kaip jie atrodys po 10 metu.

  22. 2011.02.18 0:46 | #22

    Kaip prištampuoti vaiko nameliai smėlyje. Arba žaislinės trobelės parduotuvėje ant lentynos – visi vienodi. Dievaž, kaip ten gyvenant reikėtų prisiminti, kuriame iš tų oranžinių namų gyveni? Nešiočiausi namo numerį užsirašiusi ant lapelio kišenėje. Dar ir laiptinės koordinatės tektų užsirašyti tikriausiai.

  23. Hoodatoteem
    2012.05.29 16:13 | #23

    Who and where to edit this summer on holiday, portion your information.

  24. 2015.01.10 22:46 | #24

    This is in the range of what Schneider describes as “catabolic” energy.
    If all else fails, curl up and watch some Sesame Street.

    Simple things like, lights, heat, and being
    able to watch TV, were just a few that quickly came to mind.

  25. 2015.01.11 23:53 | #25

    Thanks a bunch for sharing this with all folks you really know what
    you’re talking about! Bookmarked. Please also consult with my site =).
    We can have a link change agreement between us

  26. 2015.01.13 6:18 | #26

    Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am going through troubles with your RSS.

    I don’t understand why I can’t join it. Is there anyone else getting the same RSS issues?
    Anyone who knows the solution will you kindly respond?
    Thanx!!

  27. 2015.02.02 4:33 | #27

    Is a internet site totally focused on informing new and seasoned
    binary alternatives traders about brokers, approaches, tools and trading guidelines.

  28. 2015.02.02 22:09 | #28

    They help protect us, they fortify us, and they benefit us.
    The volume of raw spinach (like all other fresh garden greens) is
    deceiving. I think most of us bought into this promotional title Superfoods but when last time the ‘mortal’ continental cucumber was claimed to be one
    of the Superfoods, I woke up.

  29. 2015.02.03 4:44 | #29

    We are an imporant role of a customer types in a site for knowing what is new to web designing, which it is your team,
    or some similar social bookmarking sites. The funny
    thing is there. Tracking is also climbing up the payment gateways andd clicfk on, and neglecting your
    real estate website for tyese sitess that SATISFY searcher’s needs.
    Youu can hhave a gourmet balsamic vinegar minimum.

  30. 2015.02.03 6:01 | #30

    Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to claim that I acquire actually enjoyed ccount your blog posts.
    Any way I’ll be subscribing on your feeds
    and even I success you get right of entry to persistently fast.

  31. 2015.02.03 17:00 | #31

    I have read a few good stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting.
    I wonder how much attempt you set to create the sort of great informative web site.

  32. 2015.02.03 21:11 | #32

    With just having few week exercise there is a much great improvement in one.
    The expanding of the veins affected by CCSVI was
    permanent for a majority of the patients tested,
    and most showed an improvement in their conditions. There
    are two groups of pedigrees, autosomal and sex-linked.

  33. Lukrecija
    2015.02.24 18:03 | #33

    Nesu buvusi šiame rajone, bet matau, kad vaikų žaidimų aikštelės čia yra. Taip, žalumos iš nuotraukų žiūrint čia nėra, bet juk visada galima nuvažiuoti į gamtą ir pasibūti toje žalumoje :) Aš asmeniškai pirkčiau tokį butą, nors jame ir nėra žolės :)

  1. 2013-10-26 12:20 | #1
  2. 2014-11-14 6:12 | #2
  3. 2014-11-24 2:08 | #3
  4. 2015-01-24 14:13 | #4