Į pradžią > Reportažas > Roma. Vatikanas – valstybė mieste (2 dalis)

Roma. Vatikanas – valstybė mieste (2 dalis)

1 dalis | 3 dalis

Tęsiu pasakojimą iš kelionės po Italijos sostinę – Romą. Tikriausiai klaidinga būtų sakyti, kad pažintis su Italija tęsiasi. Nes visgi Romoje kaip ir bet kurios šalies sostinėje nepamatysi tikrojo šalies veido. Kaip ir klaidinga būtų užsieniečiui aprodžius Vilnių sakyti, kad Vilnius – tai Lietuva.

Pagrindinis tikslas Romoje buvo susipažinti su istorine šio miesto dalimi, aplankyti žymiausius architektūrinius objektus. Antra diena tam ir buvo skirta. Keliamės anksti, papusryčiaujame. Šiandien planuose aplankyti Vatikaną. Einame į autobusų stotelę ir laukiame autobuso iki Vatikano. Šalia pilna turistų, stoviniuoja kažkokie uniformuoti italai. Nesulaukę autobuso ir kaip vėliau sužinoję, kad Romoje vyko transporto įmonių streikas, nutariame iki Vatikano keliauti pėstute.

Kelias gana tolimas, žemėlapis rankose. Bet visgi žemėlapis nelabai ten ir reikalingas – gatvės gana klaidžios, sunku orientuotis žemėlapyje, todėl geriausiai eiti ten, kur akys rodo ir kojos neša. Taip galima daugiau pamatyti, nuklysti į žemėlapyje neparodytas vietas.

Pirmas objektas, prie kurio ilgiau sustojame – Victor Emmanuel Monument. Sardinijos karaliaus garbei pastatytas ir pačių italų nelabai mėgstamas pastatas, neretai dar vadinamas vestuviniu tortu.

Rome. Monument to Vittorio Emanuele II

Iš tiesų pastatas atrodo prabangiai, išsiskiria iš šalia stovinčių antikinių pastatų, o forma gal ir panaši į didelį vestuvinį tortą.

Day 128. Campidoglio

Palipus laiptais aukščiau stovi paminklas Nežinomam kariui. Šalia dieną naktį budi karabinieriai. Nelabai supratau jų rolės ir kodėl jie ten stovi, bet šiek tiek pagailo jų ten stovinčių ir negalinčių pajudėti per tokį karštį.

Rome. Monument to Unknown soldier

Apskritai, per tas kelias dienas, kai lankėmės Italijoje, nelabai supratau karabinierių funkcijos. Bent jau man ji pasirodė kaip reprezentacinė policija, kuri budi prie pagrindinių lankytinų objektų, padeda turistams, užtikrina viešąją tvarką. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad jie nieko nedirba, tik stovi ir tarpusavyje bendrauja. Be jų, dar yra įprasta policija ir municipalinė policija, todėl taip ir neišsiaiškinau, kuo vieni skiriasi nuo kitų.

Šalia Victor Emmanuel rūmų stovi Kapitolijus – ant vienos iš septynių Romos kalvų stovintys pastatai, į kuriuos veda Mikelandželo projektuoti laiptai ir kurie dabar yra savivaldybės ir Romos mero reprezentacinė vieta. Čia galima peržiūrėti 360 laipsnių Kapitolijaus vaizdą. Čia taip pat veikia muziejus, bet nėjome ten, nes jeigu norėtume aplankyti visus Romos muziejus, tikriausiai nepakaktų net mėnesio.

Rome. Campidoglio

Toliau einame siauromis Romos gatvelėmis mūsų tikslo link.

Rome. Motorbikes

Romoje visos gatvės, kiemai prigrūsti motorolerių. Jie čia populiari susisiekimo priemonė – tikriausiai kas trečias vairuotojas turi motorolerį ar motociklą. Jais važinėja kaip tik nori: prieš eismą, per ištisines linijas, pėsčiųjų perėjose nepraleisdami žmonių. Apskritai pažiūrėjus kaip italai vairuoja, pagalvojau, kad Lietuvoje dar visai gera vairuotojų kultūra. Pats mačiau kaip automobilis partrenkė vieną žmogelį ant motorolerio. Tada supratau, kodėl Romoje vienas po kito zuja greitosios pagalbos automobilis su įjungtomis sirenomis. Galbūt čia tik klaidingai susidarytas pirmas įspūdis, kurį greitai pakeisčiau pats sėdęs prie automobilio vairo.

Pakeliui į Vatikaną dar nusprendžiame aplankyti Panteoną – keliasdešimt metų prieš mūsų erą pastatytą šventyklą. Panteono vardas siejamas su šventykla “visiems dievams”. Pastatas visiems geriausiai žinomas dėl skliautinio stogo, kurio viduryje yra didžiulė skylė, “žvelgianti į dangų”.

Rome. Pantheon Rome. Inside of Pantheon

Tiesa, pačios šventyklos viduje ne kažkiek išlikę antikinės dvasios – ji labiau primena bažnyčią, kas mane nelabai sužavėjo.

Panteonas stovi Piazza della Rotonda. Aikštėje, panašiai kaip ir prie Koliziejaus, verda turistinis gyvenimas – šalia zuja tūkstančiai užsieniečių, pardavinėjami suvenyrai, gladiatoriais persirengę vyrai siūlo kartu nusifotografuoti.

Rome. Near Pantheon Rome. Gladiators

Internete pažiūrėjus senesnius aikštės ir Panteono vaizdus, bent jau man dabartinis vaizdas nepalieka didelio įspūdžio.

Iš Panteono iškeliaujame gerokai po pietų. Tikslas – iki šeštos nukakti iki Vatikano (vėliau čia muziejai ir Šv. Petro katedra uždaroma nuo lankytojų). Todėl nelieka laiko kur nors prisėsti pavalgyti. Mažoje krautuvėlėje nusiperkame užkąsti. Beje, turistų lankomose vietose Romoje labai sunku surasti parduotuvę (jau nekalbu apie prekybos centrus), todėl tikrai bet kada užsimanęs nenusipirksi bananų, šokolado ar gėrimų. O ir turistams skirtose parduotuvėse kainos didelės – viskas kainuoja panašiai tiek pat, kiek ir Lietuvoje, tik eurais.

Vatikaną pasiekiame greičiau nei tikėjomės. Dar kartą įsitikiname, kad geriausias būdas keliauti Romoje – pėsčiomis. Viskas, kas žemėlapyje atrodo labai toli, iš tiesų yra lengvai pasiekiama kojomis.

Rome. Near St. Peter's Basilica

Jau šiek tiek po pietų, turistų Vatikane gerokai apmažėję, todėl džiaugiamės, kad nereikės ilgai stovėti eilėse, kad patektume į Šv. Petro baziliką ir pakiltume į jos kupolą. Vatikane taip pat veikia didžiulės muziejų ekspozicijos, turtingos meno eksponatų, bet jų lankymą atidedame kitam vizitui Romoje. Viena vertus dėl brangių bilietų (po 18 eurų, Romos pasas čia negalioja). Kita vertus čia esame gerokai po pietų, todėl apžiūrėti viskam neužtektų laiko.

Šv. Petro aikštėje turistų nemažai, sustatyti suolai – tikriausiai artimiausiu metu vyks popiežiaus “pasirodymas”.

Rome. Vatican - St Peter's Square

Kadangi popiežius Jonas Paulius II buvo paskelbtas šventuoju, viename iš pastatų įrengta ekspozicija jam atminti. Dideliu susidomėjimu ją aplankyti gal ir netryškau, bet vis dėlto nuėjome ir ten. Parodoje rodomos įvairios nuotraukos, filmai jam atminti. Radome ir nuotraukų iš popiežiaus vizito Lietuvoje.

Rome. Inside St. Peter's Basilica Rome. Inside St. Peter's Basilica

Prieš keliaudami į bazilikose vidų stabtelime pasižiūrėti, kaip apsikeičia sargyba prie įėjimo į Vatikano miestą-valstybę. Beje, į patį Vatikaną nepateks visi norintys. Kaip supratau tam reikalingi leidimai ar kažkokie kiti dokumentai.

Rome. Vatican Guards

Galiausiai stojame į turistų eilę ir po keliolikos minučių, praėję metalo detektorių (tokį patį kaip oro uostose – apsauga paprašė nusiimti visus metalinius daiktus ir iš kuprinės išimti visus elektronikos prietaisus), mes jau Šv. Petro bazilikos viduje. Pirmas įspūdis – vau! Visur marmuras, didžiulė bazilika išpuošta kolonomis, paveikslais. Pasidarė aišku, kodėl katalikų bažnyčia dažnai kaltinama pinigų geidimu, dar anksčiau – nuodėmių atleidimu už pinigus. Žiūrint į prabangų Šv. Petro bazilikos vidų supranti, kad Katalikų bažnyčia per šimtmečius sukaupė milžiniškus turtus. Ne tik piniginius, bet ir didžiulę meno kolekciją.

Rome. Inside St. Peter's Basilica Rome. Inside St. Peter's Basilica

Pasivaikščioję po bazilikos vidų, leidžiamės į požemius. Ten laidojami popiežiai.

Rome. Pope's tomb

Iš čia einame pirkti bilietų į bazilikos kupolą. Ilgokai laukiame bilietų pardavėjo, nes pastarasis nusprendė nueiti pasikalbėti su kitais kolegomis. Yra dviejų rūšių bilietai: vieni už 7 eurus, kai dalį kelio į kupolą pakelia liftas, ir už 5 eurus – kai visus laiptus (jeigu gerai pamenu – daugiau nei 500 laiptų) turi įveikti savo jėgomis. Nesame pensininkai, pasirenkami antrąjį variantą, kai visą kelią reikėjo įveikti sraigtiniais laiptais. Lipama siaura laiptine, vietomis vos užtenka vietos vienam žmogui, laiptai tai pasvyra į vieną pusę, tai į kitą. Pusiaukelėje galima išeiti į ant bazilikos stogo įrengtą balkoną. Iki viršaus užlipti užtrukome tikriausiai kokias 15-20 minučių ir gerai sušilome. Šalia mūsų lipę senyvi vokiečių turistai nesugebėjo įveikti viso atstumo.

Ir viskas dėl vieno vienintelio reginio, matytų tūkstančius kartų Vatikano atvirutėse:

Day 126. Vatican

Bet kuriuo atveju tikrai verta pačiam čia užlipti ir pasigėrėti šiuo vaizdu. Ratu galima apeiti visą kupolą, iš kurio matosi tiek Vatikanas, tiek Roma.

Laiptais nusileisti jau lengviau. Iš Šv. Petro aikštės keliaujame į šalia Vatikano esančią Sant’Angelo pilį, pastatytą ant Tiberio upės kranto.

Rome. Castel St. Angelo

Pastatyta kaip mauzoliejus imperatoriui Hadrianui, vėliau popiežių naudota kaip gynybinė pilis. Dabar čia veikia muziejus. Užlipus ant pilies viršaus, atsiveria vaizdas į Tiberio upę.

Rome. View from St. Angel castle

Dar šiek tiek pasivaikščioję po pilį keliaujame į vieną iš daugybės Romos aikščių pavakarieniauti.

Panašūs įrašai:

1. Roma. Visi keliai veda į Romą (1 dalis)
  2. Roma. Gyvenimas ir žmonės (3 dalis)
Kategorijos: Reportažas Žymos: , ,
  1. 2011.06.14 23:45 | #1

Kad ir kelionė nesibaigė, bet pabaigos bent kiek ilgesnės norėtųsi. :)

2. 2011.06.15 8:14 | #2

@Paulius
    Bus dar keli įrašai :)

3. 2011.07.15 8:35 | #3

Ale kaip įdomu būna: užsieny už iską reikia mokėti ir nemažus pinigus (bažnyčia viena kaina, varpinė – kita ir pan.), bet kai taip yra Lietuvoje (su gerokai mažesnė, kainom) kažkodėl daugumą turistų ir vietinių išreiškia didelį nepasitenkinimą… Tai jau tipo mes toks kaimas ir bananų respublika, kad viską už dyką turim rodyti, archyvinius dokumentus leisti išfotografuoti nemokamai…

4. 2011.07.15 9:22 | #4

@Valentina
    Jo, lietuviams viskas turi būti nemokama, dar ir už rankutės paėmęs turi nuvesti viską aprodyti :)
    Bet kartais būna, kad muziejai Lietuvoje užsideda tikrai nerealias kainas. Kažkuriame Lietuvos dvaro muziejuje bilietas 5 lt, o fotografavimas – 25 lt. Kai tuo tarpu dauguma muziejų leidžia nemokamai fotografuoti. Ypač jeigu eksponuojami menkaverčiai meno kūriniai (kas dažniausiai ir būna LT dvaruose-muziejuose).

5. simas
    2011.11.16 1:06 | #5

labai ispudingai ir issamiai apipasakota ! daug vertingu patarimu vykstant i Roma!
    didelis dekui!

6. 2011.11.16 9:42 | #6

@simas
    Prašom, kad tik į naudą :)

7. 2015.02.23 12:47 | #7

Aprašoma tikrai išsamiai. Nuotraukos taip ir traukia apsilankyti dar kartą.