Į pradžią > Reportažas > Roma. Visi keliai veda į Romą (1 dalis)

Roma. Visi keliai veda į Romą (1 dalis)

2 dalis | 3 dalis

Ankstyvas rytas Lietuvoje. Už lango šviečia ryški saulė, bet lauke dar gana šalta. Telefono žadintuvas skamba jau tikriausiai trečią kartą. Pats laikas būtų lipti iš lovos, nusiprausti ir papusryčiauti. O ir laiko lieka nebe tiek daug. Kuprinė prigrūsta drabužių, keletas kitų daiktų, fotoaparatas. Niekam kitam vietos nebelieka. Dar kokius kelis kartus pasitikrinu, ar viskas sukrauta, ar pasiėmiau dokumentus ir bilietus.

Lekiame į autobusą ir riedame link oro uosto. Važiuodamas vis galvoju, kad Ryanair nesugalvotų prašyti kišti kuprinės į tą savo metalinę dėžę, nes kuprinė ryškiai per didelė ir vargiai ten tilptų. Mikriukas spūstyse lenkia vieną automobilį po kito ir oro uoste esame anksčiau nei planuota. Iki registracijos į lėktuvą pradžios dar gera valanda, tai vaikštinėju po oro uostą. Ankstyvas rytas, todėl žmonių dar mažai, nuobodžiauju.

Prasidėjus registracijai į lėktuvą prisimenu kvailas oro bendrovių taisykles visus indelius su skysčiais sugrūsti į vieną maišelį. Imu iš apsaugos darbuotojo maišelį, bandau ten sutalpinti savo šampūnus, dušo želė, dantų pastą, dezodorantą. Nelabai telpa, maišelis plyšta. Tačiau panašu, kad oro uosto darbuotojams irgi dar ankstyvas rytas ir nelabai kreipia dėmesio į neuždarytą maišelį, tik paklausia, ką vežuosi indeliuose. Praeinu apsaugą, šiek tiek dar palaukiu lėktuvo, džiaugiuosi, kad neprašo matuoti kuprinės, ir neužilgo jau žvelgiame pro lėktuvo langą. Po pustrečios valandos mūsų laukia amžinasis miestas – Roma.

Rome. Above of somewhere

Romos žymieji objektai, matyti tik nuotraukose, mus pasitinka jau per lėktuvo langą. Koliziejus, Kapitolijus, kalvos. Leidžiamės Romos Ciampino oro uoste. Tai ne pagrindinis oro uostas Romoje, ganėtinai tuščias ir niekuo neišskiriantis. Už 25 eurus perkame Romos pasą, kuris leis nemokamai aplankyti du muziejus ir tris dienas nemokamai naudotis miesto viešuoju transportu. Dar po 4 eurus sumokame už autobuso bilietą iki Romos ir jau keliaujame link Romos centro.

Kelionė gana ilga (apie 40 minučių), nors iki centro tik 15 kilometrų. Važiuodami grožimės besikeičiančiais vaizdais: palmėmis, žydinčiomis gėlėmis, motoroleriais greitai skriejančiais italais, tingiais praeiviais gatvėse.

Rome. Roma Termini

Romos Termini traukinių stotis sudaro ne kokį pirmą įspūdį apie Romą. Tikriausiai bet kurio miesto stotis visada palieka tokį patį pirmą miesto įspūdį. Romos Termini stotyje labai daug pabėgėlių iš Afrikos, pakistaniečių, indų. Visi tik nori įsiūlyti nusipirkti kokį menkavertį kinų šlamštą ar italų dizainerių klastotes. Taip pat italų gidai, pamatę aukas – turistus su kuprinėmis, prisistato įkyriai siūlydami ekskursijas po Romą. Mes visam tam neturime laiko, numojame ranka ir skubame ieškoti savo kambario, kuriame galėsime palikti daiktus.

Rome. Street

Kambarį svečių namuose buvome užsisakę internetu. Kadangi Romoje planavome praleisti 5 naktis, o ten kaip žinia pragyvenimas nėra toks pigus, tai norėjosi sutaupyti kambariui. Išsirinkome kambarį visai šalia Termini stoties. Tačiau eilinį kartą pasitvirtino gyvenimiškas dėsnis: you get what you pay for. Gyvenome azijiečių ir juodaodžių kvartale (panašu, kad šalia Termini stoties tik jie ir tegyvena). Visur pilna šiukšlių, nemalonu, kai gatvėje juodaodžiai atsisukę spokso į mus praeivius baltaodžius. Tiesa, šiame rajone gana saugu ir net naktį niekas nebuvo prisikabinę. Ne ką geriau buvo ir kambaryje – langas į gatvės pusę, todėl net ir naktį buvo didžiulis mašinų sukeltas triukšmas, gana sunku užmigti. Visiems, kurie ketina lankytis Romoje nerekomenduoju apsistoti šalia Termini stoties. Geriau už panašią kainą pasiieškoti vietos atokiau nuo centro, kur apgyvendinimo kainos yra gana didelės. O šiaip Romą tikriausiai geriausiai aplankyti ne turistų sezono metu – rudenį arba žiemą.

Svečių namus radome labai lengvai – jie keli šimtai metrų nuo stoties. Pasidedame daiktus, papietaujame ir išsiruošiame į miestą. Dar visas pusdienis laisvas, visi muziejai ir lankytini objektai tebedirba, tad planai nemaži – aplankyti Koliziejų, Palatino kalvą ir Romos forumą.

Nors sakoma, kad “visi keliai veda į Romą”, o rankose laikome didelį miesto žemėlapį, kuris buvo pridėtas prie Romos paso, bet pasiklysti gana lengva. Labai daug siaurų gatvelių, kitos net nepažymėtos žemėlapyje, todėl šiek tiek paklaidžiojame, kol randame Koliziejų – pirmą mūsų kelionės tikslą. Tiesa, Romoje labai džiaugiausi navigacija telefone – sutaupo laiko ieškant norimos vietos ir nereikia vaikščioti įbedus akis į žemėlapį, o tiesiog grožėtis vaizdais aplinkui.

Prie Koliziejaus pakeičiame stotyje susidarytą pirmą įspūdį apie Romą ir pagaliau pajuntame šio antikinio miesto dvasią. Atrodo, tarsi prie visų senovinių pastatų būtų sustojęs laikas, o visa kita – aplinka, žmonės, mašinos, keliai atsirado nežinia iš kur, įsibrovėliai.

Day 125. Coliseum

Visur minios turistų, prie įėjimo į Koliziejų nusidriekusi ilga lankytojų eilė. Vėl prisikabina įkyri italė gidė, siūlanti savo paslaugas – už 10 eurų duosianti ausines ir viduje papasakosianti viską apie Koliziejų. Atsisakome ir skubame stoti į eilę. Išsiaiškiname, kad su Romos pasu nereikia stovėti ilgoje eilėje ir nusprendžiame jį panaudoti tikriausiai vienam brangiausių lankytinų objektų Romoje (bilieto kaina – 18 eurų). Po keliolikos minučių mes jau viduje.

Rome. Inside Coliseum

Koliziejus – seniausias pasaulyje amfiteatras, skaičiuojantis jau beveik 2000 metų. Kadaise jame vykdavo gladiatorių kovos. Nuo 404 metų, kai buvo uždraustos kovos, pastatas tapo apleistas. Ir tik 1820 metais atstatytas. Tiesa, nepavyko išsiaiškinti, kas jame yra originalu (nuo pastatymo), o kas nauja – atstatyta. Įdomu buvo pasivaikščioti po jį, ypač užlipti į viršutinius aukštus, bet negalėčiau pasakyti, kad pastatas paliko labai didelį įspūdį. Galbūt dėl to, kad šimtus kartų jau buvo matytas nuotraukose, galbūt dėl to, kad Romoje man buvo įdomesnių objektų. Tačiau labai žavėjausi italų požiūriu į architektūrinius objektus, jų autentiškumo išsaugojimą – jokio kičo (plastikinių langų, trinkelių, skardinių stogų ir pan.), tiesiog griuvėsiai, stengiantis atkurti jų pradinę išvaizdą ir palikti laiko poveikio įspūdį (taip, reikia pripažinti, kas nutylima dažnam turistui, kad labai daug pastatų Romoje tikrai yra ne tūkstantmečiai, o profesionaliai atkurti iš griuvėsių).

Kokią valandą pasivaikščioję po Koliziejų leidžiamės žemyn. Čia būtina užeiti į tualetą. Ne todėl, kad jis kažkuo ypatingas ar kad būtų didelis noras nusišlapinti ant Koliziejaus Šypsena, bet todėl kad Romoje beveik nėra viešųjų tualetų. Visiškai jokių – nei mokamų, nei nemokamų (panašiai kaip Vilniuje). Kartą prispyrus reikalui jo ieškojau tikriausiai kokią valandą (suradau muziejuje). Matyti tualetai tik prie lankytinų objektų ir kavinėse.

Rome. Near Coliseum

Apačioje karietos, uždarbiaujantys gladiatoriai, siūlantys nusifotografuoti kartu ir tik po to prašantys pinigų.

Rome.

Taip pat pilna suvenyrų pardavėjų, išmaldų prašytojų ir šiaip įvairių įkyrių žmonių.

Rome. Coliseum beggar

Dar šiek tiek pasivaikščioję po aikštę patraukėme į Palatino kalvą, nes su tuo pačiu Koliziejaus bilietu ten patekimas nemokamas.  Nors pagal žemėlapį kalva turėtų būti visai šalia, bet niekaip nepavyksta surasti įėjimo. Italai nepasivargino sudėti ženklų, vedančių iki įžymių objektų (galbūt taip padaryta sąmoningai – kad turistai pirktų gidų paslaugas). O pasirodo Palatino kalva visai šalia – vos tik praėjus Konstantino arką.

Rome. Arco di Constantino

Palatino kalva – viena iš septynių Romoje esančių kalvų. Ant jos kadaise buvo įsikūręs Romos centras, kuriame savo namus statėsi karaliai ir imperatoriai. Pasak legendos Romulas (mitinis Romos miesto įkūrėjas) ant Palatino kalvos pradėjo miesto statybas.

Ant kalvos daug išlikusių griuvėsių, rūmų, stadionas.

Rome. Palatine Hill

Kadangi kalvos teritorija didelė, o prižiūrėtojų nėra, tai italai rado gerą sprendimą kaip apsaugoti istorinius pastatus nuo turistų niokojimo – aptvėrė juos elektros tvora. Tiesa, nebuvo didelio noro išbandyti, ar jomis tikrai teka elektra.

Kalvos teritorija didelė, daug ką pamatyti, viskas įdomu, todėl užtrunkame čia nemažai. Pastatus keičia vienas už kitą įdomesnis, nuo kalvų atsiveria įspūdingos Romos panoramos – tolimoje Vatikano koplyčios kupolas, arčiau – Koliziejus, Kapitolijus, apačioje – Romos forumas.

Rome. Panorama from Palatine Hill

(Didesnė nuotrauka čia)

Tiesiog einu kur veda akys, nelabai domiuosi, koks čia vienas ar kitas pastatas. Nelabai ir įdomu, kas prieš tūkstantį metų gyveno griuvėsiais virtusiame pastate. Visa tai jau istorija. Įdomiausia tikriausiai jaustis dalele tų, kurie stebi praėjusį laiką. Laikus, kurie nebegrįš, bet tuo pačiu svarbūs mums visiems. Jaučiuosi tarsi būdamas prieš šimtus metų sustingusiame laike ir tik kiti turistai leidžia suprasti, kad visa tai netikra, kad visa tai jau seniai praėję.

Ant kalvos daug apelsinmedžių, svaigūs žydinčių citrinmedžių kvapai.

Rome. Orange trees

Šalia namų griuvėsių žydi aguonos.

Rome. Poppy on Palatine Hill

Ant kalvos turistų nedaug, ramu, norėtųsi pabūti ilgiau, bet planuose šiandien, kol dar nesibaigė darbo laikas, aplankyti apačioje esantį romėnų forumą. Pabaigai paskutinis kadras nuo Palatino kalvos – Koliziejus iš aukštai. Palieku šią vietą su mintimi sugrįžti dar kada nors ir vėl iš aukštai stebėti judantį amžinąjį miestą.

Rome. Coliseum from Palatine Hill

Leidžiamės žemyn. Čia – Romos forumas, šventyklos, griuvėsiai, gražios arkos, kažkokio universiteto pastatas.

Rome. Le Forum Romain

Kažkaip įtartinai atrodo, kad čia beveik nėra lankytojų. Vos tik įpusėję dairytis aplinkui matome tolumoje mojuojantį ir šūkaliojantį italą. Pasirodo baigėsi darbo laikas ir muziejaus darbuotojai varo visus lauk. O gaila, dar norėjome čia pavaikščioti. Romos forumą apžiūrime išėję iš muziejaus nuo gatvės.

Rome. Le Forum Romain | Tempio di Saturno

Visi lankytini objektai vienas šalia kito, nereikia nei autobuso, nei metro, tik ištvermingų kojų. My Tracks jau rodo 15 kilometrų. Kojos irgi jaučia nueitus kilometrus. Norėtųsi prisėsti, bet nėra kur. Nesimato nė vieno suolelio – su jais Romoje panašiai kaip ir su tualetais – galbūt ir yra, bet ne ten, kur labiausiai reikėtų. Nueiname iki Kapitolijaus, nutariame atsisėsti ant laiptų. Bet tuoj pasirodo karabinierius ir visus sėdinčius nuvaro. Pasirodo, negalima sėdėti ant laiptų. Apie italų karabinierius būtinai dar reikės parašyti.

Rome. Fiat 500

Dar šiek tiek pasivaikščiojame klaidžiomis siauromis gatvelėmis, aplankome vieną kitą aikštę (kurių Romoje tikriausiai begalybė), pavakarieniaujame ir sėdę į metro keliaujame ilsėtis. Per dieną nueita ir pamatyta daugiau nei norėjosi. Palendu po dušu ir krentu į lovą. Ir … visą naktį nervinantis mašinų triukšmas iš gatvės…

Rome. Street lights

Panašūs įrašai:

1. Roma. Gyvenimas ir žmonės (3 dalis)
  2. Roma. Vatikanas – valstybė mieste (2 dalis)
  3. Nuo varškės visi dantys išbarškės
Kategorijos: Reportažas Žymos: , ,
  1. 2011.05.16 21:25 | #1

Tai fotikas turės darbo :)

2. 2011.05.16 22:06 | #2

@MariukasM
    :) Turėjo šiek tiek.

3. Evaldas
    2011.05.16 23:47 | #3

Ir kiek tau visa kelione atsiejo?
    Aisku jei nepaslaptis :)

4. 2011.05.17 8:10 | #4

@Evaldas
    2 žmonėms apie 1700 litų be lėktuvo ir traukinio bilietų.

5. 2011.06.01 20:36 | #5

Labai gražu Pauliau

8. Bi
    2012.07.05 14:02 | #8

Kur įsigyti tą Romos pasą?

9. Lukrecija
    2015.01.09 15:54 | #9

Oj kokie vaizdai… Pasaka! Jau greitai ir mano skrydis į Romą. Laukiu nesulaukiu :)

10. Gintautas
    2015.02.08 13:10 | #10

Visiskai nesuprantu autoriaus-ar jis pirma karta i uzsieni isvaziavo,o gal Paryziu,o ne Roma apraso,nes raso absol.nesamones.Pirmiausia,jokiu budu nepirkite Romos paso,jis visiskai nereikalingas,visuom.transportu vaziuoti nera kur,visur nueisite pesciomis.Pasiklysti Romoje neimanoma,zemelapiai nuostabus,Lietuvoje toki pastudijaves,ten jauciausi kaip Vilniuje.Zmones paslaugus,pasiruose padeti,o,be to,italu kalba labai lengva,galima ismokti svarbiausias frazes ir zodzius.Tualetu istoriniame Romos centre net 40,ju yra net baznyciose,pvz.Ddziuzepes Laterano bazilikoje.Vairavimo kultura,bent Romoje,ideali,kaip jie parkuoja automobilius-reiketu pasimokyti musiskiams autoasams.Apie perejas autorius nusisneka visiskai-pestieji eina per gatve net degant raudonam signalui,vairuotojai nusisypsoje juos praleidzia,o,esant reikalui,budintis salia sankryzos budeleje policininkas net uz rankos perveda[pats savo akim maciau netoli Koliziejaus].operfrazaves autoriu,kad nereikia gyventi salia Termini stoties,pasakysiu—netgi butina gyventi salia Termini.Tai puiki geografine vieta,is sios vietos viskas ranka pasiekiama,kainos geros.Gyvenau viesbutyje XX SETEMBRE-atsiliepimai patys geriausi.O jei Tamsta esi rasistas ir nemegsti imigrantu,paziurek i Paryziu-ten viskas mirga marga.Beje,per savaite greitosios pagalbos automobilio neteko nei matyti,nei girdeti,tad nusistebejau,kad gal but,Romoje nebuna avariju.Isvada-Tamstos pasakojimas-visiskas kliedesys,iskyrus viena-dviratininku Romoje matyti neteko.

11. Gintautas
    2015.02.08 13:38 | #11

Cia dar karta tas pats Gintautas,dar keletas trumpu pastebejimu.Kas liecia tualetus-jei staiga prispirtu neatideliotinas reikalas,uzeikite i bet kuria kavine-jums tikrai niekas neatsakysir parodys kelia.Dar kelios pastabos Evaldui,kad neklaidintu zmoniu.Eile prie bilietu i sv.Petro bazilikos kupola tirpsta neitiketinu greiciu,eile,kurioje as stovejau,juose tris ketvirtadalius aikstes ir istirpo per 25 minutes[tai minimum 500-600 metru eile].Karabinieriai,Evaldai—tai Italijos zandarmerija,tai karine ir civiline policija.Viena is daugelio jos uzduociu-palaikyti viesaja tvarka.Imigrantai,Evaldai,didziaja dauguma is Bangladeso,nebent pagal senasias nuostatas Tau tai ta pati valstybe.Beje,su jais galima visiskai normaliai pasisnekuciuoti,jei nesi rasistas.Tai tiek siam kartui.

12. rūta
    2015.04.16 8:54 | #12

Gintautai,neklaidink žmonių,kas liečia tualetus tai gal jų yra bet net itališkai kalbančių žmonių paklausus,atsiprašydami pasako kad nežino kur.O kavinėse tai tik ką nors užsisakius leidžia pasinaudoti.Bažnyčios dažnai mokamos todėl jeigu neturit tikslo apžiūrėti pačios bažnyčios nelabai norisi mokėti.Ir dar kavinėse dažnai turistams brangiau,todėl kas moka itališkai geriau iškart kalbėti itališkai. Sėkmės keliaujant

13. Gintautas
    2015.04.22 21:13 | #13

Gerb.Ruta,neuzpyk,bet ar tu tikrai buvai Romoje.Manau,kad rasai apie Ulan Batora Mongolijoje.Nuo kada turistai Romoje moka daugiau uz vietinius,nuo kada iejimas i baznycias yra mokamas.Pasakyk nors viena tokia.Aplankiau minimum 50 baznyciu,niekur uz nieka nemokejau.Tiesiog nesuprantu,apie ka Tu kalbi.Italo italiskai paklausus,jis tikrai parodys krypti.Jei ne-klausk karabinieriu,butent taip as ir darydavau.o gal sunku pramokti lengviausia pasaulyje kalba.O kas liecia tualetus,tai,pvz.,einant is Vatikano i Piazza del Popolo,perejus i kita upes puse,praejau net pro 3 tokius.Jais nesinaudojau,bet,atejes i mineta aikste ir prispirtas reikalo,uzejau i pirma pasitaikiusia kavine ir buvau maloniai palydetas iki VC.Zinoma,uz dyka.Taip kad,Rutele,tai Tamsta neklaidink zmoniu ir pagalvok,ar tikrai esi Romoje buvus,ar siaip komentarus rasineji.Pagarbiai